روشهای تامین عمده فروشی تام مارکت

حتی پیش از اینکه تصمیم بگیریم چه محصولی را در وب سایت خود به معرض فروش بگذاریم، بد نیست که بدانیم سیستمهای عمده فروشی و تامین کننده چه گونه کار میکنند.

خوب چه جوری:

در واقع آنها یک سیستم تمام ساخت یافته نیستند. یک مجموعه از تامین کنندگان که به صورت اتفاقی در سراسر دنیا پراکنده شده اند. بعضی از اونها خیلی بزرگ هستند در حالی که خیلیاشون نه.

مدت زمانی نه چندان دور به سختی میتوان سایتی پیدا کرد که لیست عمده فروشی ها در آن درج شده باشد. همین امر باعث میشد خرده فروشان نتوانند به سادگی یک تامین کننده خوب را پیدا کنند.

به هرحال، ظهور سایت ebay  به عنوان پیشرو باعث شد امروزه سایتهای فوق العاده ای در این زمینه مانند Alibaba و همچنین AliExpress به وجود بیاید.

در هر دوسایت ذکر شده شما میتوانید که چه کالایی از محبوبیت بیشتری برخوردار است قبل از اینکه تصمیم بگیرید در فروشگاه آنلاین خود چه چیزی را به فروش برسانید. علاوه بر این، به شما امکان فیلتر کردن محصولات، دیدن محصول، پیدا کردن عکس و دریافت مشخصات تامین کننده اصلی را به شما میدهد.

زمانی که موقعیت و محصول خود را پیدا کردید، حالا وقت آن است که بدانیم دقیقا چه نوع تامین کننده ای در دسترس است. متخصصان با تجربه تجارت الکترونیک، میتوانند داستانهای ترسناکی از تقابل با عمده فروشان برای شما تعریف کنند و این دقیقا آن چیزی است که شما باید به دقت بررسی کنید.

در کل، شما باید سعی کنید با تامین کننده معتبری همکاری داشته باشید که اجناس را به  موقع تحویل دهد، روشهای ارتباطی موثر محیا کند و به شما به دلیل کار کردن با آنها اعتبار و اعتماد ببخشد.

برخی از فروشگاههای آنلاین تامین کنندگان بزرگ در چین را انتخاب میکنند، اما در برخی مواقع برای تامین یک برند منحصر به فرد (به عنوان مثال یک سرکه مخصوص و یا مبلمان خاص) شما باید به یک تامین کننده در یک منطقه جغرافیایی خاص سر بزنید.

به هر حال شما باید بهتری بهترینها را برای فروشگاه آنلاین خود محیا کنید و این دقیقا آن چیزی است که ما امروز در موردش صحبت میکنیم.

پیدا کردن و کارکردن با بهترین تامین کننده 

اولین گام نوشتن و تصمیم گیری در مورد این است که شما چه گونه میخواهید سفارشات دریافتی خود رابه انجام برسانید. بعضی از فروشگاههای آنلاین سعی بر تحویل کامل ومستقیم دارند (DropShippin) بدین معنی که تامین کننده تمامی موارد از قبیل انبار داری، بسته بندی و تحویل به مشتری را انجام دهد.

گزینه دیگر میتواند “تامین جزئی” باشد؛ بدین معنی که فروشگاه شما محصولات را در انبار خود نگه داری میکند و به مشتریان تحویل میدهد. این گزینه البته هزینه بر تر است، اما شما کنترل بیشتری بر روی سیستم تحویل دارید.

در نهایت، ما امروز یکی از بهترین روشهای انجام سفارشات را در دسترس داریم، و آن ارجاع کار به یک شرکت سوم میباشد. بهترین مثال مرتبط با این مدل، روش کاری وبسایت آمازون است. بدین صورت که شما میتوانید تمام محصولا را به شرکتی مانند آمازون بفرستید و آنها را ذخیره و حمل کنید.

دلیل اینکه تصمیم گیری برای روش اجرا قبل از هر عملی بسیار مهم و ضروری است این است که شما بتوانید با تامین کننده خود این تعامل را داشته باشید که آیا آنها قادر با کار کردن با روش اجرایی شما هستند یا نه. در واقع اکثر عمده فروشان با فروش محصولات به قیمت عمده و ارسال مستقیم به شرکت شما خوشحال تر هستند. اما این روش مقداری فریبنده هست در حالی که شما میتوانید از تامین کننده با امکان تحویل مستقیم استفاده کنید.

         اگر شما به دنبال یک تامین کننده با امکان تحویل مستقیم کالا هستید میتوانید با تام مارکت در تماس باشید

 به همین دلیل، ما به شدت پیشنهاد میکنیم که این موارد را همیشه در ذهن خودنگه داشته باشید.

و حالا، ما مراحل گام به گام پیدا کردن و انتخاب یک عمده فروشی را به شما نشان میدهیم:

با تامین کننده اصلی ارتباط بگیرید و افراد میانی را دور بزنید

چه شما از طریق ایمیل یا تلفن با یک تامین کننده ارتباط برقرار کرده باشید، هدف اصلی این است که شما با فردی که تصمیم گیر است در تماس باشید. مشکل اینجاست که در برخی صنایع روشهای مختلف توزیع و تامین دارند. به همین دلیل ممکن است شما با یک فرد میانی به جای صحبت کردن با سرگروه تامین و تامی کننده اصلی ارتباط برقرار کنید، علاوه بر این تامین کننده باید با شما صادق باشد که بقیه شرکتها چه گونه با آها در تعامل هستند.

اگر شما با تامین کننده اصلی در تماس باشید، باعث میشود شما هزینه های جانبی را کم کنید و سود خود را افزایش دهید.

نکته مهم دیگر که باید در نظر گرفته شود این است که تامین کنندگان در واقع رقیب بقیه تامین کنندگان نیستند، به عنوان مثال اگر شما با یک تامین کننده قاب گوشی موبایل تماس بگیرید و آنها به شما پاسخ دهند که بیزنس شما برای کار کردن با آنها بسیار کوچک است؛ شما میتوانید از آنها درخواست کنید چند تامین کننده دیگر به شما معرفی کنند.

حتی ممکنه آنها یک لیست کامل از تامین کنندگان مرتبط با اندازی بیزنس شما را ارائه کنند، و بعدها بعد از رشد شما میتوانید مستقیم با این تامین کننده کار کنید.

اطمینان حاصل کنید که با یک تامین کننده  در تماس هستید

این بدیهی است که شما میخواهید با یک شرکت تامین کننده ارتباط حرفه ای داشته باشید. به هر حال این همیشه خیلی به سادگی که شما فکر میکنید نیست. گاهی اوقات هر بار که با آنها تماس میگرید ممکن است با شخص جدیدی صحبت کنید.

در بهترین حالت، یک یا دو نفر از آنها شما را با نام میشناسند و جزئیات رابطه کاری شما را به خاطر دارند. این مورد نه تنها باعث تسهیل مکالمه شما میشود بلکه در طی زمان حس اعتماد شما به تامین کننده به عنوان یک شریک تجاری را زیاد تر میکند.

بنابراین، هدف اولین  تماس ایجاد ارتباط با یک شرکت است. اگر آنها چیزی که میخواهید را محیا نکردند، میتوانید به جستجو ادامه دهید. مطوئنا، با توجه به اینکه مذاکرات تجاری شما روز به روز جدی تر میشود، ممکن است در آینده با شخص دیگری صحبت کنید ولی نقطه ارتباطی شما همین فردی است که الان دنبالش هستید.

علاوه براین، بخشی از بهره وری دریافت میزان کاملی از اطلاعات از همین تماسهای اولیه است.

تماس اولیه شما میتواند با مکالمه پیشنهادی زیر شروع شود:

سلام، من یک بیزینس تجاری جدید با نام < اسم شرکت و یا مجموعه خودتون> راه اندازی کردم. میخوام در مورد میزان حداقل سفارش و قیمتهای عمده محصولات مختلف شما اطلاعاتی داشته باشم

البته ضروریه که بتونید با تماس و ایمیل این مذاکرات رو پیگیری کنید. تامین کنندگان مجموعه های شلوغی با افراد پرمشغله ای هستند. اگر جواب مناسبی دریافت نکردید، دوباره تلاش کنید و پیگیر باشید.

درخواست نمونه کنید

تمام تامین کنندگان نمونه ارائه نمیکنند، اما این قضیه روز به روز شایع تر میشود.  این امر به ویژه در مورد محصولات ارازن قیمت صادق تر است. دلیل اینکه شما نمونه ای میخواهید این است که شما هرگز نباید شروع به فروش یک محصول کنید مگر اینکه آن را دیده باشید، لمس کرده باشید و یا حتی آزمایش کرده باشید.

این چیزی است که شما میتوانید به مشتری نهایی خود هم ارائه کنید و حس اعتماد کامل تری ایجاد کنید.

از آنجا که تامین کنندگان زیادی در بازار حضور دارند، این کار درستی است که از کار کردن با آنهایی که حاضر به ارائه نمونه نیستند اجتناب کنید.

میتونید یک پیام خیلی ساده در قالب زیر برای اونها ارسال کنید:

“من از این محصول<نام محصول> خوشم اومده،اما دوس داشتم قبل اینکه با هم شروع به همکاری کنیم یه نمونه ازش رو میدیدم، فکر میکنید امکان داشته باشه؟؟”

اگر شما محصولات متنوعی از این تامین کننده خرید میکنید، میتونید حتی درخواست یک دسته نمونه از همه کالاها داشته باشید. معمولا در این مواقع آنها درخواست پرداخت دارند که بیشتر به خاطر هزینه های ارسال هست. بعد، زمانی که شما محصولات رو تست کردید، میتونید برای باقی محصولاتی که قراره روی وبسایت خودتون به فروش برسونید درخواست نمونه کنید.

معامله با بهترین قیمت

تنها راهی که میتونید یک تامین کننده رو راضی به پایین آوردن قیمت بکنه، استفاده از اهرمهای چانه زنی است. شما نمیتونید درخواست تخفیف بکنید صرفا به خاطر اینکه دوس دارید تخفیف بگیرید.

بنابراین، اینجا چند تا از مواردی که شما میتونید هنگام معامله ازش استفاده کنید رو ذکر میکنم:

  • نشان بدید که شما میتونید این تامین کننده را به بازارهای جدیدی معرفی کنید.
  • ریسکهای تامین کننده رو کاهش بدید.
  • سفارشات خرید خود را محکم کنید و به تامین کننده اطمینان خرید بدید.
  • به جای خرید یک محصول به صورت عمده، سعی کنید از محصولات مختلف این تامین کننده خرید کنید.
  • قیمتهایی که از دیگر رقبای بازار دارید رو بهشون ارائه بدید.
  • علاوه بر کاهش قیمت، در مورد مشوقهای خرید هم سوال کنید.

از تحویل مستقیم در شروع کار پرهیز کنید

بعله، تحویل مستقیم کالا دنیای تجارت الکترونیک راتحت الشعاع قرار میدهد اما این بدان معنی نیست که برای هر مدل کسب و کاری مناسب است.

در واقع، ما به شدت عدم استفاده از این متد را برای استارت آپ ها توصیه میکنیم آن هم به دلیل پایین نگه داشتن قیمت و تحویل به موقع کالا.

به این دلیل که:

در اکثر مواقع انبارها در نقاطی دور از شهرها میباشند و این مهم باعث افزایش زمان تحویل و نیز عدم کنترل روی آنها میشود. علاوه بر آن، فروشگاههای کوچک همشه بهترین قیمت را نمیدهند.

به هر حال، یک خرده فروشی تازه تاسیس (آنلاین یا فیزیکی) اهرمهای چانه زنی را در پروسه خرید دارا میباشد. این شرکتها میتوانند از متد تحویل مستقیم با پرداخت حداقل هزینه استفاده کنند. همچنین، نمیتوان گفت همه کالا دارای مدت زمان طولانی هستند پس شاید بتوان از برخی محصولات استفاده کرد.

پس در انتها یک تامین کننده با قابلیت تحویل مستقیم پیدا کنید. شما میتوانید یک تفاهم نامه تحویل مستقیم هم پس از شروع همکاری با تامین کننده امضا کنید.

 

عمده فروشی آنلاین تام مارکت

تام مارکت به عنوان یک تامین کننده با امکان تحویل مستقیم

همیشه تمام تامین کنندگان با آغوش باز از شما استقبال نمیکنند اما بسیاری از آنها حرفه ای برخورد میکنند و میتوانند نیازهای فروشگاه شما را برآورده کنند.

تام مارکت تحت مدیریت گروه پخش رزگل با توانایی تامین مستقیم محصولات سلولزی و نایلونی و شوینده از کارخانجات میتواند به عنوان یک شریک تجاری مناسب برای خرده فروشان فضای مجازی و یا حتی فیزیکی باشد.

سقف حداقل خرید معقول، کیفیت اجناس ضمانت شده، قابلیت ارسال نمونه برای مشتریان و از همه مهم تر امکان تحویل مستقیم به خریدار نهایی باعث شده از دیگر فعالان این صنعت متمایز باشیم.

اگر شما یک کسب و کار تازه را تاسیس نموده اید، ما میتوانیم خیال شما را بابت تامین و تحویل کالا راحت کنیم تا شما با خیال راحت به بهسازی فضای مجازی کسب و کار خود بپردازید.

 

لطفا درصورت داشتن هرگونه سوال و تشریح نحوه همکاری با کارشناسان ما در تام مارکت تماس بگیرید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *