خانه / لیست قیمت خرید عمده

لیست قیمت خرید عمده رزگل

*دستور العمل استفاده *

گروه محصول، دسته و برند مورد نظر خود را انتخاب کنید تا دکمه “لینک دانلود لیست قیمت” ظاهر شود. سپس بر روی دکمه “دانلود لیست قیمت” کلیک و مدتی صبر کنید تا لیست قیمت خرید عمده رزگل، اتوماتیک و به صورت PDF دانلود شود. 

دستور العمل سفارش محصول از طریق "لیست قیمت خرید عمده"

  1. فایل “لیست قیمت خرید عمده” را دانلود کنید.
  2. بر روی آدرسی که در ستون “لینک سفارش آنلاین” قرار داده شده است کلیک کنید تا صفحه محصول مورد نظرتان باز شود.
  3. در صفحه باز شده، محصول را به سبد خود اضافه کنید.
لیست قیمت خرید عمده

لیست قیمت عمده

یکی از جذابیتهای عمده فروشی، یادگیری نحوه اداره یک شرکت توزیع و پخش عمده با قیمت پایین تر قیمتهای معمول در بازار است. شما در این مدل تجاری میتوانید کالاها و یا همه تولیدات یک کارخانه را به صورت عمده و با قیمت پایین تر خریداری نمایید و سپس آنها با به خرده فروشان و یا مستقیما به دست مصرف کنندگان نهایی برسانید.

خرید محصولات با قیمت پایین تر به خودی هیجان انگیز است اما قیمت گذاری روی کالاها داستان کاملا متفاوتی میباشد. شما نه تنها استخدام نیروی انسانی متخصص و تامین کالا را باید در نظر بگیرید، بلکه عوامل دیگری مانند استراتژی های قیمت گذاری و روانشناسی بازار را نیز باید در نظر بگیرید.

یادگیری نحوه تبدیل شده به یک عمده فروش و درک نحوه خرید عمده، نقطه بسیار خوبی برای شروع است. شما میتوانید با تهیه یک لیست از کالاهای پرطرفدار عمه فروشی و مطالعه نحوه دریافت مجوزهای مربوطه گامهای خوبی در ابتدای راه بردارید.

ممکن است در گام اول به نظر برسد با تهیه یک لیست از محصولات و قیمت گذاری ساده کار عمده فروشی را شروع کنیم، اما فروشی و پخش عمده چیزی بیشتر و بزرگتر از آن است که به نظر میرسد. برای اطلاع از نحوه قیمت گذاری کالاها و تفاوتهای بین روشهای قیمت گذاری به ادامه این مقاله توجه کنید.

قیمت عمده فروشی چیست؟ تفاوت قیمت عمده فروشی و خرده فروشی

قیمت عمده فروشی هزینه ای است که عمده فروش یا توزیع کننده برای کالاهای خود به تولیدکننده و یا وارد کننده می پردازد.همانطور که همانطور که می توانید تصور کنید، قیمت عمده فروشی به عوامل و فاکتورهای متعددی بستگی دارد، که ممکن است در حوزه های تجاری مختلف این عوامل متفاوت باشد.

هر تامین کننده ای دارای روش ها ومنابع مختلفی برای تامین کالا، تولید، بازاریابی (B2B) و فروش میباشد در نتیجه قیمت گذاری برای محصولات مشابه در بین تامین کنندگان ممکن است متفاوت باشد. هزینه های عمده فروشی نیز میتواند با توجه به میزان دسترسی به کالا، شرایط اقتصادی، وضعیت صاحبان مشاغل و تقاضای مشتری تغییر کند. در صورت کمبود مواد خام و یا رکود اقتصادی بررسی مجدد روشهای قیمت گذاری و کنترل هزینه ها راهکاری عاقلانه میباشد.

اگر شما یک خرده فروش هستید یاد بگیرید چه گونه میتوانید بهترین تامین کنندگان را پیدا کنید، این اطلاعات بسیار مهم است از این نظر که هم مانع از کلاهبرداری میشود و هم به عنوان یک راهنما برای کنترل بودجه جاری و آینده شما کمک میکند.

قیمت عمده فروشی چه گونه محاسبه میشود؟

قیمت عمده فروشی وابسته به این است که شما صرفا یک توزیع کننده هستید و یا تولید کننده. اگر شما یک شرکت پخش و یا توزیع کننده هستید، قیمت گذاری شما با تولید کننده یک محصول متفاوت است. به دست آوردن قیمت عمده شبیه یک فرآیند پیچیده ذهنی به نظر میرسد زیرا عوامل مختلفی در یک محصول وجود دارد. همانطور که یک استراتژی برای بازاریابی موفق خود ایجاد میکنید در نظر داشته باشید تمامی قیمتهای شما در طول زمان به صورت طبیعی ممکن است دچار تغییرات شود.

 در اینجا چند روش برای محاسبه لیست  قیمت عمده بررسی شده است.

تحقیقات تامین کنندگان

اگر سال‌ها در صنعت عمده‌فروشی بوده‌اید، ممکن است زمان زیادی از ارزیابی مجدد روابط خود با تامین‌کننده‌تان گذشته باشد. و اما اگر  اگر تازه شروع کرده اید، انتخاب تامین کنندگانی که قیمت آنها ارزش آنها را منعکس می کند، مهم تر است.

 

کالاهای عمده به صورت پیش فرض ارزان تر در نظر گرفته میشود اما این بدان معنا نیست که باید کیفیت پایینی نیز داشته باشند. شما باید تمامی لیست قیمت عمده را بررسی کنید تا بتوانید یک قیمت واقعی که انتظارات شما را برآورده میکند به دست آورید. 

شما میتوانید سوالات زیر را از تامین کنندگانی که قصد همکاری با آنها را دارید بپرسید:

  • خدمات مشتریان آنها چگونه است؟آیا آنها با پاسخ های سریع و قانع کننده از مشتریان حمایت میکنند؟تامین کنندگان را بر اساس نوع خدمات و پاسخی که به مشتریان حال حاضر خود میکنند امتیاز بندی کنید.
  • آیا قیمت گذای آنها رقابتی است؟ زمان خود را تلف نکنید، اگر در جایی قیمت بسیار بالاتر و یا پایین تر از (بدون هزینه حمل) نرخ معمول بازار دریافت میکنید، وقت خود را تلف نکنید.
  • شبکه حمل و نقل و خدمات توزیع آنها چه گونه است؟آیا سفارشات جدیدی که میگذارید به موقع تحویل میشود؟ اگر به هر دلیلی شبکه توزیع آنها دچار مشکل بود و درگیر تاخیر تحویل شدند راهکار جایگزین آنها چیست؟
  • تخفیف خرید عمده تا چه میزان است؟این یکی از اصول مهم برای یک صاحب کسب و کار است. اگر این شرکت تخفیفات فصلی و یا حجمی برای شما درنظر نمیگیرد دنبال شرکت دیگری باشید.

به یک نکته مهم توجه داشته باشید، اگر در طول مذاکره حس کردید آن تامین کننده در جایی ضعف دارد، حتما در خصوص آن قضیه نیز سوال بپرسید. توجه داشته باشید که گامهای اولیه بسیار  و انتخاب تامین کنندگان بسیار مهم هستند.

هزینه های خود را کنترل کنید

هزینه های نیروی انسانی، و اجناس را به دقت محاسبه کنید زیرا تاثیر مستقیم بر قیمت دارد. به این قیمت اولیه و یا Prime Cost  نیز گفته میشودکه معنی آن هزینه جنس فروخته شده به علاوه هزینه نیروی انسانی است(COGS). تقریبا در اکثر مواقع هزینه اصلی شما شامل این قیمت میشود.

زمانی که هزینه های ثابت و نیروی انسانی خود را به صورت کامل محاسبه کردید، براساس آن میتوانید بررسی کنید که آیا جایی برای هزینه های جانبی و همچنین کسب سود وجود دارد یا خیر. اگر میزان سود شما بسیار پایین تر از انتظارشماست، نیاز به بازنگری دارید. از بازنگری چند باره در محاسبات خود ترسی نداشته باشید زیرا در طول زمان باعث میشود سود مناسب تری کسب کنید.

هزینه های سرباره را پایین نگه دارید

هزینه های سرباره شامل اجاره، استهلاک تجهیزات، حمل و نقل و تبلیغات را در محاسبات قیمت خود درنظر بگیرید. به عنوان مثال اگر هزینه تبلیغات کلیکی را در روی محصول خود محاسبه نکرده باشید، ممکن است این هزینه تمام سود شما را از بین ببرد.

مشکل اصلی این است که هزینه های سرباره با تغییرات زیادی همراه هستند؛ به جای اینکه استرس داشته باشید که قیمتها چه زمانی و به چه میزان تغییر میکنند، سعی کنید هزینه های پیش رو را پیش بینی کنید.سپس بررسی چک کنید که کدام هزینه قابلیت کاهش دارد. هر کاری که برای بهینه سازی هزینه ها انجام میدهید در نهایت تاثیر مستقیم روی قیمت تمام شده و سود نهایی شما دارد.

حداقل هزینه برای تبلیغات را در نظر بگیرید

این موضوع که عمده فروشی یک بازار رقابتی است که در آن محصولات قوی تر به خرده فروشی نزدیک میشوند. یکی از راههایی که میتوانید روابط خود را تقویت بخشید هزینه کردن در حوزه تبلیغات است. هزینه حداقل تبلیغات(MAP) به مبلغی است که خرده فروشان به ازای معرفی محصولات عمده فروشان به مشتریان خود میدهند، در برخی مواقع از این عدد به عنوان کمیسیون فروش در ایران یاد میشود اما در حقیقت این هزینه حداقل تبلیغی با فرمولی متفاوت از کمیسیون محاسبه میشود. اساسا عمده فروش ها نمیتوانند روی قیمت خرده فروشی کنترلی داشته باشند اما میتوانند درخواست داشته باشند که از یک حداقل قیمت پایین تر فروخته نشود. از عدد MAP  درشرایط مختلف با دلایل مختلفی میتوانید استفاده کنید.

بودجه خود را زیر نظر داشته باشید

فروش محصولات بدون داشتن روش قیمت گذاری مطمئن مانند راه رفتن روی ابرها است. ممکن است در نهایت شما به هدفی که میخواهید برسید اما زمان و هزینه بسیار بیشتری صرف خواهد شد.

یک روش عالی برای این موضوع داشتن یک برنامه مدون بودجه است؛ شما در جدول بودجه ریزی خود موارد زیر را باید زیر نظر داشته باشید:

  • هزینه های ثابت و متغیر
  • مالیات و کارمزد
  • منابع درآمدی
  • دسته بندی هزینه های پیش بینی نشده

زمانی که هزینه ها را از درامد کل کم کردید، عدد به دست آمده را بر تعداد محصول فروخته شده در آن ماه تقسیم کنید، عدد به دست آمده قیمت میانگین محصول شما میباشد.

حالا بسیار راحتت میتوانید درک کنید که قیمت میانگین فروش شما با حاشیه سود است یا خیر و با استفاده از آن یا افزایش تبلیغات و یا کاهش موجودی کالا بتوانید فروش خود را گسترش دهید. یکی دیگر از فواید کنترل بودجه این است که اگر شما دارید هزینه اضافی پرداخت میکنید و یا حتی هزینه ای در مجموعه شما است که از آن اطلاع ندارید به سرعت میتوانید آنها را کنترل کنید.

تعیین قیمت نهایی

خلاصه کردن تمامی موارد بالا در یک قیمت نهایی مقداری سخت تر از گفتن آن است. شما ممکن است وسوسه شوید جنس خود را با قیمت مانند دیگر رقبا خود داشته باشید اما این یک حرکت ریسکی است. زیرا :

اولا ممکن است روش های تولید شما با آنها متفاوت باشد. شاید آنها جایی از گوشه های کار کم میکنند که این امر مستقیما بر روی قیمت تاثیر میگذارد. 

دوما مشتریانی که از شما خرید میکنند از برند شما خرید میکنند که حتما دلایل دیگری نیز دارند و انتظارات دیگری هم از شما دارند. مطمئن باشید که محصولات شما نیازهای مشتریانتان را برطرف میکنند.

سوما بازه قیمت و کیفیت محصول شما باید همخوانی داشته باشد. همیشه خود را جای خریدار بگذارید، اگر قیمت پیشنهادی شما را به عنوان یک خریدار قانع میکند پس این قیمت مشتری واقعی شما را نیز قانع میکند.

هیچ علم دقیقی برای اینکه دقیقا عدد فروش را برای شما محاسبه کند وجود ندارد. به هر حال همیشه سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • چه قیمتی برای این محصول به عنوان یک مشتری حاضر به پرداخت هستم؟
  • آیا قیمت پیشنهادی ارزش اصلی محصول را بیان میکند؟
  • آیا قیمت پیشنهادی برای بازاری که در آن فعال هستید منطقی است؟
  • آیا رقیبی در بازار وجود دارد که دقیقا همین محصول را با عدد بالاتر و یا پایین تر به فروش برساند؟

با پاسخ دادن به این سوالات؛شما مینوانید لیست قیمت خرید عمده خود را نهایی کنید.

 

دیگر سوالات متداول

اگر هنوز روی  مبحث محاسبه قیمت عمده فروشی تسلط کافی ندارید نگران نباشید، در اینجا تعدادی از سوالاتی که در طول این سالها از ما پرسیده شده است را مشاهده میکنید. امیدواریم با پاسخ دادن به این سوالات اشکلات شما نیز برطرف شود.

 

قیمت عمده فروشی و یا قیمت عمده محصولات چیست؟

قیمت عمده فروشی اساسا به قیمتی گفته میشود که برای محصولات مختلف در حجم های خرید زیاد و یا فله درنظر گرفته میشود. این قیمت معمولا با قیمتی که به صورت خرده به مصرف کننده نهایی فروخته میشود متفاوت است.

قیمت عمده مواد غذایی چه گونه محاسبه میشود؟

برای محاسبه قیمت عمده مواد غذایی شما میتوانید از این فرمول استفاده کنید. قیمت محصول + سود موردنظر= قیمت عمده . در صنعت مواد غذایی معمولا حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد سود درنظر گرفته میشود. به عنوان مثال اگر یک محصول ۲۰ هزار تومان قیمت دارد با احتساب ۲۰ درصد سود به قیمت عمده فروشی ۲۴ هزار تومان میرسیم.

اگر تا به حال یادگرفته اید که چه گونه یک کسب و کار عمده فروشی راه بیندازید؛ در نظر داشته باشید گسترش دایره روابط و تامین کنندگان نکته کلیدی این صنعت است. هر چه بیشتر با آنها معاملات تجاری انجام دهید، قیمتهای بهتری در طول زمان دریافت خواهید کرد و در طول زمان سود شما بیشتر میگردد.

قیمت عمده مواد شوینده و بهداشتی چه گونه محاسبه میشود؟

در صنعت شوینده و بهداشتی شرایط بسیار شبیه به صنایع غذایی میباشد اما با توجه میزان رقابت بازار ممکن است عمده فروشها برای محصولات عدد کمتری را به عنوان سود درنظر بگیرند. به هر روی این عدد سود برای محصولات مختلف و نیز برندهای مختلف متفاوت است. این نکته را در نظر داشته باشید که محصولات از برندهای بسیار معروف معمولا حاشیه سود کمتری برای عمده فروشی ها و بنکداری ها دارند اما به دلیل تقاضای بالا و سرعت فروش بالا یکی از حوزه های فعالیتی خوب برای عمده فروشی ها میباشد.

قیمت عمد لوازم التحریر و لوازم اداری چه گونه محاسبه میشود؟

در حوزه لوازم التحریر و دیگر ملزومات اداری با توجه به اینکه تنوع بسیار زیادی در یک ردیف کالا وجود دارد مقداری کار سخت تر میباشد. به عنوان مثال برای یک مدل کاغذ شما شرایط مختلف و ویژگی های مختلفی را میتوانید درنظر بگیرید که در قیمت گذاری تاثیر دارد. اما به هر روی در حوزه لوازم التحریر و ملزومات اداری به صورت کلی بین ۲۰ تا ۲۵ درصد عمده فروشان سود درنظر میگیرند. البته لازم به ذکر از در بازار کاغذ تحریر این حاشیه سود با توجه به مصرف زیاد کاغذ بسیار کمتر است و گاهی اوقات در حد ۲-۳ درصدمحاسبه میگردد.

آیا عمده فروشی ها هزینه های حمل ونقل را پرداخت میکنند؟

در اکثر مواقع عمده فروشان هزینه های حمل را نقل را بر عهده خریداران میگذراند. اکثر عمده فروشی ها به عنوان یک تامین کننده عمل میکنند و کالا را از انبار کارخانه به دست مصرف کنندگان میرسانند.

 

در برخی مواقع برخی عمده فروشی ها یک حداقل میزان خرید را برای ارائه رایگان خدمات حمل و نقل درنظر میگیرند و این شرط اولیه برای بهره مندی از خدمات حمل ونقل رایگان میباشند. به هر روی در هنگام خرید میتوانید در مورد این قضیه با دفتر فروش شرکتها مذاکره کنید. 

نحوه ثبت سفارش و ارسال در رزگل

  • ارسال کالا در مناطق ۲۲ گانه تهران توسط شبکه حمل و نقل بازرگانی رزگل صورت میپذیرد 
  • ارسال کالا به شهرستان توسط باربری های رسمی و یا معرفی شده از سوی خریدار صورت میپذیرد 
  • فروش سازمانها و ارگانها به صورت رسمی به همراه ارائه فاکتور رسمی و گواهی ارزش افزوده صورت میپذیرد. 
  • امکان تحویل بارهای سفارش گذاری شده به صورت روزانه میباشد. 
  • جهت بررسی بیشتر محصولات به این لینک مراجعه کنید 
  • جهت آگاهی از جشنواره ها و تخفیفات فصلی به وب سایت رزگل www.rosegolco.ir مراجعه نمایید. 
  • جهت آگاهی از قیمتها برای خرید خرده به وب سایت www.taammarket.ir مراجعه کنید