7 آذر 1400 05:46

عمده فروشی آنلاین یکی از بهترین فرصتهای تجارت الکترونیک است.

شما می توانید B2C (مشاغل به مشتری) ، C2C (مصرف کننده به مصرف کننده) را بفروشید ، یا می توانید B2B (تجارت را به شغل دیگر) بفروشید.

عمده فروشی یک قسمت فوق العاده سودآور B2B است. در حقیقت شرکتهای آمار سنجی فراست و سالیوان پیش بینی کرده اند که معاملات عمده فروشی B2B و تجارت الکترونیکی تا سال 2021 به 6.7 تریلیون دلار برسد.

تعریف عمده فروشی
عمده فروشی فروش کالا به غیر از مصرف کننده به هر شخص دیگری است.

ما در این مقاله موارد زیادی را پوشش می دهیم ، اهم مواردی که در این مقاله مورد بحث خواهد بود شامل:

  • تجارت الکترونیکی عمده فروشی چیست
  • مزایای عمده فروشی در بستر تجارت الکترونیکی
  • انواع مختلف عمده فروشی
  • نمونه هایی از وب سایت های تجارت الکترونیکی عمده فروشی

 

تجارت الکترونیکی عمده فروشی چیست؟

به زبان ساده ، تجارت الکترونیکی عمده فروشی فروش عمده کالاها بصورت آنلاین به سایر مشاغل است. عمده فروش یک واسط در یک زنجیره تأمین است.

به عنوان مثال ، اگر من به دنبال راه اندازی یک شرکت آنلاین تولید بندهای سگ بودم ، من از یک عمده فروش آنلاین خرید میکردم. سپس ، من بندهایم را از طریق وب سایت شرکتم به یک مشتری می فروختم. این به این دلیل است که من پول و منابعی برای دوختن مچ بندها با سرعت پایدار و مقیاس پذیر ندارم.

 

مزایای عمده فروشی آنلاین

عمده فروشی بودن دو مزیت عمده دارد و این فقط به تنهایی می تواند اشتیاق شما برای ورود به این صنعت را تقویت کند ، این در صورتی است که پیش بینی معاملات 6.7 تریلیون دلاری کافی نبوده است!

 

هزینه کم 

عمده فروشان قادر به خرید عمده محصولات از تولید کننده هستند. قیمت های تولید کننده به دلیل حجم فروش عمده فروشی ها کمتر است. ک عمده فروش به احتمال زیاد قیمت هر کالا را کاهش میدهداگر کالاها را در حجم زیاد از تولید کنندگان خریداری کند.

عمده فروشان کالاهای خریداری شده از تولید کنندگان را با مقدار معینی سود به صورت خرده تر در بازار می فروشند و این اختلاف قیمت باعث سود آوری عمده فروشان میشود.

اداره یک شرکت عمده فروشی تجارت الکترونیکی در مقایسه با بیشتر مشاغل تجاری هزینه نسبتاً کمی دارد. شما محصولات خود را در وب سایتی می فروشید که مصرف کنندگان می توانند محصولات را از شما سفارش دهند. هنگامی که سیستم حمل و نقل و لجستیک را مدیریت کردید و با تولیدکنندگان ارتباط برقرار کردید ، در تلاش هستید تا به یک عمده فروش تجارت الکترونیکی موفق تبدیل شوید.

ناگفته نماند ، رشد سریع عمده فروشی تجارت الکترونیکی باعث می شود که فروش شما در آینده بیشتر شود.

 

ضریب نفوذ بالا
این نیاز به توضیح زیادی ندارد ، اما هنگامی که وب سایت عمده فروشی آنلاین شما  فعال است ، پس  می تواند به سراسر کشور و جهان دسترسی پیدا کند.

در مدل عمده فروشی سنتی قبلاً نیاز بود که عمده فروشان در نزدیکی تولید کننده باشند ، اما اکنون می توانید با استفاده از ابزار تجارت الکترونیکی همه روابط آنلاین را مدیریت کنید.

طیف گسترده ای از ابزارهای تجارت الکترونیکی وجود دارد که عمده فروشان برای مدیریت تجارت خود از آنها استفاده می کنند. این ابزارها به افزایش عملکرد کلی کمک می کنند.

 

انواع مختلف عمده فروشی 

باحتمالاً تا حالا متوجه شده اید که عمده فروش بودن یک کار سود آور و  بسیار خوب است. حتی میتوان گفت عمده فروشی آنلاین موارد منفی زیادی ندارد.

سه نوع عمده فروش عمده به صورت استاندارد وجود دارد که مشاغل برای انجام سفارشات محصول با آنها کار می کنند.

 

عمده فروشی آنلاین

 

عمده فروشان تاجر

این نوع عمده فروشی عمده محصولات زیادی را از تولیدکنندگان خریداری می کند تا محصولات را با مقادیر کمتری به مشاغل کوچکتر بفروشد.

عمده فروشان تاجر شناخت بسیار خوبی از بازار دارند و این باعث ایجاد روابط خوب  با تولید کنندگان شود. آنها می دانند چه چیزهایی را به فروش می رساند و سودآورترین محصولات کدام است. اغلب اوقات عمده فروشان تاجر روی یک صنعت تمرکز می کنند ، بنابراین به متخصصین معتمد آن حوزه خاص تبدیل می شوند.

نماینده / کارگزاران
نماینده / کارگزار در واقع در مورد معاملات با تولید کنندگان مذاکره می کند. آنها می توانند با عمده فروشان تاجر کار کنند یا می توانند به طور مستقل با حقوق مبتنی بر کمیسیون کار کنند.

آنها اطمینان حاصل می کنند که عمده فروشان بهترین قیمت ممکن را دریافت می کنند. آنها بررسی میکنند  که چگونه می توانند در مورد محصول با کمترین قیمت به درستی برسند.

 

فروش و توزیع برای تولید کنندگان
تیم های فروش و توزیع خیلی اوقات در دفاتر تولیدکنندگان قرار حضور دارند و معاملات عمده فروشی را با هم انجام می دهد و محصولات را به ارزش عمده فروشی می فروشد.

آنها تیم فروش داخلی هستند و اغلب نیاز به عمده فروشان مستقل را قطع می كنند زیرا آنها كار مشابه عمده فروشان تاجر را انجام می دهند ، فقط با اتصال مستقیم به تولیدكنندگان.

با این حال ، اعتماد کمتری به این عمده فروشان وجود دارد زیرا آنها برای تولید کننده کار  می کنند. بنابراین اگرچه آنها به سود تولید کننده هستند ، اما همیشه به سود کسب و کار پایین دستی کار نمیکنند.

 

مثالی از نحوه کار عمده فروشی

دوباره بر میگردیم به شرکت فرضی که در ابتدای مقاله معرفی کردیم. شرکتی برای فروش قلاده سگ.

در نظر بگیریم که  ماهیانه 100 قلاده سگ می فروشم. من به یک تولید کننده مراجعه میکنم جهت خرید  100 قلاده  ، و آنها 100 قلاده را به ازای هر کدام  10 دلار می فروشند. من قلاده ها را  هرکدام 12 دلار میفروشم  ، بنابراین من 2 دلار سود میکنم .

حالا یک عمده فروش به تولید کننده مراجعه می کند و می خواهد 100000 قلاده سگ بخرد ، تولید کننده احتمالاً با قیمت پایین تری می فروشد ، بگذارید بگوییم 5 دلار هر کدام. اکنون فروشنده عمده قلاده ها را هر کدام به قیمت 8 دلار به من می فروشد و من به جای 2 دلار 4 دلار در هر قلاده سود میکنم

این مثال بسیار اساسی مواردی مانند مالیات ، حمل و نقل و سایر عواملی را که البته به زنجیره تأمین وارد می شوند ، شامل نمی شود ، اما نشان دادن روند کار در یک سطح بسیار اساسی است.

 

یک مثال از عمده فروشی آنلاین

 

گروه پخش رزگل

پخش رزگل

 

عمده فروشی آنلاین رزگل یکی از سردمداران عمده فروشی آنلاین در ایران میباشد. این وب سایت که در سال 1398 راه اندازه شده است سعی کرده است با ایجاد رابطه با بهترین کارخانجات و تولید کنندگان شوینده و بهداشتی ایران اقدام به توزیع محصولات این شرکتها در سطح کشور کند.

تمامی برندهای مطرح بازار داخل ایران قابل تامین از طریق این وبسایت میباشد که در طول 2 سال گذشته توانسته مشتریان بزرگی را به خود جذب کند. در طی این مدت سازمانهای دولتی از قبلی صدا و سیما، عقیدتی سیاسی کل ارتش، خودرو سازی سایپا  و چند شرکت دولتی دیگر در زمره این مشریان قرار گرفته اند. همچنین تعداد زیادی از بانکها و ارگانهای خصوصی از قبیل دانشگاه آزاد و بانکهای پاسارگاد و ملل و چندین شرکت فولادی و پتروشیمی در زمره مشتریان این عمده فروشی آنلاین قرار گرفته اند.

 

علاوه بر تمام موارد فوق، عمده فروشی آنلاین رزگل در جهت کمک به تولید ملی اقدام به صادرات این محصولات به کشورهای همسایه نموده است و در این راستا دو دفتر تجاری در شهرهای کابل و مزار شریف و هم چنین یک شریک تجاری ثابت در عراق نیز تاسیس کرده است.

عمده فروشی آنلاین رزگل با امکانات متعدد لوجستیکی و انبار گردانی در داخل تهران بزرگ تمامی سفارشات مشتریان را طی حد اکثر 1 روز کاری به دست مشتریان میرساند و با ارائه فاکتورهای رسمی به همراه امکانات پرداخت در محل خیلی سریع تبدیل به یکی از شرکتهای پیشرو در این زمینه شده است.

گروه پخش رزگل جهت رفاه حال هموطنان گرامی اقدام به راه اندازی سایت خرده فروشی نیز نموده است که هدف از این سایت فروش خرده محصولات به مصرف کنندگان نهایی با قیمت عمده میباشد. حسن نیت گروه پخش رزگل باعث شده که وب سایت تام مارکت متعلق به این شرکت هم خیلی سریع در جذب مخاطبان فعال باشد.

 

در انتهای جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره و یا لیست قیمت میتوانید با دفتر گروه پخش رزگل تماس حاصل فرمایید.